Det är farligt att vara sjuk.

Måste börja med att rätta mig själv. Mitt förra inlägg var extremt bittert och det lät som jag hatade allt och alla. Ska också klargöra att jag verkligen ville gå på Frajdas fest, men var ytterst hatisk vid skriv-tillfället.

Så, då det var fixat... 
Bitterfittan hade kul fredagen den 5e juni. Hon var sjuk, satt hemma och hade inget bättre för sig än att leka lite med sminklådan.



Utgångsläge: En enkel neutral sminkning för att få jämn färg på huden. Och om man ska vara ärlig var det gårdagens mascara...




Ögon: Grudat med svart ögonskugga, sedan jobbat fram den blåskiftande skuggan med olika nyanser av blått och vitt.



Ögon: Glittrande kant som markör. Bodyglitter som bas, lättast är att använda någon form av pensel för att fästa glitter - från Makeup Store. (På burken står det: "Do not use around eyes" så, på egen risk antar jag...). Mer mascara!



Läppar: Blå ögonskugga som grund, för att sedan...



Resultat: ...fäst glitter även på läpparna för att få en frusen känsla. I look like ice.

Sjuuuhukt kul.
Puss B


Kommentarer
Postat av: albin

Manson frågetecken...

2009-06-10 @ 22:33:33

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0