En dag full av läkarbesök.

07 - 10 - 09


Vaknade av att mamma strök mig över håret. Då har jag sovit djupt, för annars kan ingen ta sig upp för min trappa utan att jag vaknar. Jag sätter mig och ringer. Ringer och ringer och till slut får jag en tid hos Kungsportsläkarna 11.40. Jag åker dit, sitter och väntar och väntar. Går in till läkaren och förklara hur jag känner mig. Mamma och Pappa tror att det är urinvägsinfektion förklarar jag. Jag skickas fram och tillbaka på mottagningen många gånger. Jag suckar. Det är jobbigt. Och det gör ont. Och jag har urinvägsinfektion. Och det suger.

Pojkvännen kom dit och höll mig i handen. Då bröt det. Tårarna rann. För så ont gör det. Jag har alltid underskattat denna infektion, men tro mig - räds den! It ain't fun.

När jag var klar åkte vi ner till Apoteket och hämtade ut penicilling. För övrigt har jag nu lärt mig stava till det så något gott har kommit med allt detta i alla fall. Och sedan åkte vi vidare till tandvården i Björkekärr, T har en infektion i 2 tänder och jag lider med honom. Han fick ett till recept, så det blev ytterligare en resa till Apoteket.

När vi skulle hem till T för att äta sen lunch satte det sig en gubbe mitt emot mig. Han hade en pin på sin biega rock. Den skimmrade i guld och hade två ord graverade i sig. "Tänk Optimistiskt". Då log jag, att den gubben kom på bussen mitt i alla bakterier och infektioner och penicilliner gjorde mig glad. Det kommer gå över. Det är jobbigt nu, men det kommer bli bra sen. 

Efter maten kom krampen. Ni som haft det fattar vad jag pratar om och ni som inte haft det, tänk er en kniv som sticks in och vrider om. Det är inte som mensverk det svider som fan. Det är som att pissa taggtråd! Så pappa kom och hämtade mig - love that dude.

Väl hemma var det pizza och Simpsons. Jag skulle igentligen vänta till 22.00 för att kunna ta mitt P-piller, det pallade jag inte. Tog mitt penicillin, mitt p-piller och (försökte få i mig) en panodil klockan 19.30, sen somnade jag dirr.

Detta är inte kul. Jag vill inte mer. Dra åt helvete jävla bakteriter!


Kommentarer
Postat av: Anonym

penicillin?

2009-10-08 @ 18:02:54

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0