Bioteknik - c'est un rêve

Jag har nämnt ämnet förut och jag säger det igen, biologi breddning/bioteknik är lätt den roligaste kursen jag läser.

Idag skulle vi påbörja våran labb om renodling av bakterier. Det är najs. Idag skulle vi "plantera" bakterierna eller renutstryka dem som det heter på riktigt. Vi delade ut dem på en fjärdedel av en petriskål - ni vet de där runda platta burkarna som de använder i CSI. Sen spred vi ut dem till nästa fjärdedel, och till nästa fjärdedel och till den sista fjärdedelen. Tejpade ihop skiten och vände den uppochned. På tisdag nästa vecka kommer fortsättningen, då ska vi utföra själva renodlingen. Jag är faktiskt riktigt taggad. En av anledningarna till att jag går till skolan över huvudtaget, det är så fruktansvärt kul. Naturare läs detta underbara ämne när ni får chansen!


Här lekte vi dock bara med vatten och svindyra pippetter.

För övrigt har jag kommit fram till att jag är sjukt virrig. I går kväll var jag helt säker på att jag började 8.00, det gjorde jag inte. Tack och lov kom jag fram till det innan jag somnade så jag kunde sjuta fram alarmet två timmar...

Ha det bra som fan!

Ps. Det var 9:ornas gymnasiedag idag och jag fick till min stora förvåning (haha) ta hand om några små 94:or. Dessa jävla ungar var de otrevligaste svin jag någonsin träffat. Jag har aldrig varit så arg någonsin gällande Polhems-grejer. Fick lite dåligt samvete så jag sa detta till Rektorn och hon sa "oj då, det var bra att veta, vilka var det?" Jag säger bara,
"MWAHAHAHAHA!"


Kommentarer
Postat av: Hanna

haha, shit va jag beundrar dig för att du kan finna ngt NO-ämne intressant överhuvudtaget! skulle oxå vilja känna så, haha ;)



o angånde 94:orna så är det bara så att vi 93:or är bäst!! :P

2009-09-24 @ 20:53:15
URL: http://lifeinaglasshouse.devote.se
Postat av: Anonym

har du läst psykologi a?

2009-09-24 @ 22:36:24
Postat av: B

Haha, tack hanna, är du nv/te/sp?

Håller dock inte med om att 93:or är bäst ;)



Ja jag har läst psykologi A :) obligatoriskt

2009-09-25 @ 13:43:30
URL: http://bitterbutsweet.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0