Vid matbordet:

B - Jag
L1 - minsta bror
L2 - lillebror
M - Mamma
P - Pappa


Citat 1

Lillebror1 kommer till matbordet.
Mamma frågar honom:
M: "Ska du bli skateare nu eller?"
L1 tvekar: "Vet inte... Kanske."
M: "Eller ska du bli en bratig skateare?"
L1 verkar tänka på annat och svarar:
L1: "Vet inte..." Han vänder sig om och går.
Efter 2 minuter (när familjen börjat prata om annat) hör man från hallen:
L1: "Kanske."

Citat 2

B skär i sin kyckling då den gnisslar till.
L2: "AKTA! DEN E INTE DÖD!"
M: "Jo, det är den."
L2: "B, du skär i stämbanden!"
B: "Aa, för jag har också hört att man har stämband i bröstmusklerna..."
P: "Nej men spännband!"
B och L2: "Haha, den va bra."
M: "Nej man har BH-band."
B bröt ihop totalt och grät av skratt
B: "Pappa, DEN va bra! Mamma vann!"
Mamma ler nöjt.
P: "Men jag har i alla fall lagat maten!"

Citat 3

B sitter och räknar upp citat som sades under middagen. Det hör till att det var ett till men detta får inte läggas ut på nätet pga --censur--.
B: "Vilket var det andra? Åh, men det var ju jättekul."
B pekar på P och säger:
B: "Du tyckte det var jätte kul..."
B: "JUSTE! Det om att mamma vann!"
P: "Det tyckte inte jag var kul."
B och M bryter båda två i gråt med skratt så att det krampar i magen.
P: "Titta! NU skrattar ni, nu var jag roligast!"

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0