Flyt. Vi har flyt.

As it was said så var det simning 8.00 i morse. Men!

1. Min spårvagn bestämde sig för att inte komma så jag fick hoppa på ettan mot linné. Där ser jag 52an stå, rushar mot den hoppar på, smäller av ett stort fett leende och frågar: "Hej hej! När avgår den här bussen?" Killen med invandrarbakgrund ler av bara tusan och säger: "Hej *big-as-smile* den går om 3 minuter." Det passade utmärkt så jag sa: "Åh så bra, tack så mycket!" och studsade bakåt i bussen. Jag började min dag (tidigt, men) trevligt.

2. Jag inser att det är B2: s buss jag sitter på. Så jag stressar henne med sms och säger åt henne att skynda sig till hålplatsen. Då inser jag att jag missade äta frukost - braaa jobbat! Så vi svänger förbi Donken när vi kommit av bussen på korsvägen. Men! Donken = stängd innnan klockan åtta. Klockan var 07.56 så vi väntade de lååånga minuterna tills arbetsledaren (det är han i vit skjorta) öppnade för oss och en kille som skulle kissa och sa: "God morgon!" och jag go'morn-ade tillbaka! Jag var fortfarande trevlig. B2 was in chock.

3. Vi snackar med killen-i-vit-skjorta-utan-namn-skyllt. Och pratar lite CV och lite försöka skaffa jobb och lite O'boy utan laktos. Det var oxo trevligt. Sedan kom han ut med "maten" på ett silverfat - FANCY! Vi åt pannkakor och toast, jag brände mig på min vatten-o'boy. Lagaom nice. Men det var trevligt!

4. Kommer till Valhalla och vi säger glatt godmorgon till personalen i den temporära kassan. Våran lilla personal-gubbe - som är ganska lik Timbuktu, fast biffigare - var inte där idag. Han försöker få oss att använda flytväst varje gång och vi lovar alltid att göra det nästa gång. Trevligt.

Sen var jag inte mer trevlig, men dagen är inte slut. (Klockan e ju bara halv 12!)
För övrigt så simmade vi 1000 m på 35 minuter. Det är bra. Men det ska bli bättre.
Dagen so far har varit kul och trevlig. Hoppas det håller i sig...



Det står ÜBER inte UBER...

Ååh och igår hade jag sjukt kul med min nollningsrock! Den kommer bli så jävla het. Nollningen kommer bli så jävla ball och jag kommer vara så jävla grym!

Ahrg. Saknar T.

Puss och kram!
Eran trevliga Bitterfitta =)

Kommentarer
Postat av: spindelmannen

Sjukt snygg kappa ^^

2009-08-05 @ 18:36:56
Postat av: B

ja men eller hur? den kommer du få spana in en hel del on någon vecka eller två...

2009-08-06 @ 16:14:27
URL: http://bitterbutsweet.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0