Buss eller spårvagn?

När jag nu skulle åka hem ifrån T - nej, mina föräldrar låter mig fortfarande inte sova där på vardagar, idiotiskt! - så skulle jag vänta i 15 minuter på korsvägen. Fuck that kände jag så jag hoppade på 6an efter 5 minuter i hopp om att hinna med 16 eller 7an vd chalmers. Oftast har jag sånt jävla oflyt att det slutar med att jag får vänta de där extra 10 minuterna på 13 i alla fall.
     Men idag för bekvämlighetens skull så körde 16 in PRECIS bakom 6an. Verkligen precis, de bråkade om vem som skulle köra först - jag hade flyt.
     Så när jag satt på bussen - bakåtvänd, mådde illa efter ett tag - så kom jag fram till att det måste vara mycket svårare att köra buss än spårvagn. Jag menar, som spårvagnschaffis sitter du där och trycker på knappar sen sköter spåren resten. (Nu menar jag inte att det inte är krävande att köra spårvagn, ingen ska ta illa upp här.) Men kör du buss, då jävlar. Jag menar, att köra in sådär precist på en hållplats kan inte vara det lättaste, det kräver träning fö fan! Du måste vara tillräckligt nära "perongen" så att ingen ramlar ner i gapet och så måste man fan se till så man inte kör in i staket som avgränar den andra hållplatsen - det är fucking mycket att tänka på asså!

Det är sådanthär som gnager sig in i mitt huvud och gör så att jag inte kan sova om nätterna, inte okej! Fuck, huvudvärk!



Ska vi ta en titt på min to-do-list och se om jag klarade procenten?

[ ] Simma
[x] Pyssla med boken
 - [x] Skriva ut bilder
 - [ ] Köpa glitter
[x] Tvätta
[x] Plugga matte
[x] Lägga över musik
[x] Rensa iPod
[ ] Göra halsband
[x] Dricka X antal liter Coca Cola - 2 liter!
[x] Aktivera, aktivera, aktivera mig! - Måla kanske? Bilden på mig som bad ass!
[x] Blogga! Hahahahahahahaha, typ?
[ ] Fixa ny design på bloggen också kanske?
[x] Läsa Anne Franks dagbok

Sen lade jag till dessa:

[x] hemmaspa!
[x] hälsa på Kerstin
[ ] Skriva CV

Procenten blir.... 71 % nooooooees!!!

Fan ta detta, nu blir jag deprimerad.
Jag går och lägger mig nu.

Jävligt bitter,
Bitterfittan


Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0