Upp eller nedtrappning?

Okej så här är det.

På min blogg nämner jag ingen vid namn. Lever man i smeten så kan man fortfarande lista ut vem det är som gör och säger vad, men jag nämner aldrig någon vid namn här.

Jag fick en kommentar av någon - som troligtvis går i klassen men som ville vara anonym - som skrev långt och mycket och med en del frågor. Eftersom att denna person är anonym kan jag inte göra annat än att svara här. Anledningen till att den kommentaren nu är borttagen är för att personen i fråga pekade ut folk, dvs. nämnde dem vid namn, annars kan jag lova att den hade fått stå kvar som den stod från början, rätt underbar.
 
När jag skrev om måndagen och allt som hände den dagen så insåg jag också att det kanske skulle innebära att jag trampade på några tår men tänkte jag efter först? Ja. Ville jag skriva det ändå? Ja. Jag tog inte illa vid mig av vad Anonym skrev till mig, utan det gav mig bara några tankeställare.

En punkt var att jag kanske kommer ångra mig att jag skrev detta senare för att folk pratar bakom ryggen på mig. Mitt svar på det är ganska enkelt. Man kan inte vara omtyckt av alla. Det kommer alltid finnas folk som inte tycker om en och det kan man inte göra någonting åt. Vad det gäller snack bakom ryggen så görs det redan det så febrilt att ett nytt samtalsämne om mig är väl bara kul för dem.

I nästa stycke skriver personen att jag kanske inte borde ha snackat med bloggen utan vänt mig till "hon din kompis som du umgicks med häromdan och skrev om" eller min pojkvän. Och nu vill jag bara klippa in ett helt stycke för jag tycker det är så unerbart skrivet:

"jag vet inte om du och din pojkvän pratar om allvarliga saker eller om det bara är grovt, svettigt, skrikande, stönande, andedräktigt, vackert sex mellan er, men du ska kunna lita på honom. (Jag blev för upphetsad för att sluta beskriva sexet, hoppas du har överseende)"

Då skrattade jag lite. Eller nej, jag skrattade väldigt mycket. Men men, movin on...

Jag kan mycket väl prata med Pojkvännen om såväl allt som inget. Han är den jag går till först när det händer saker så det handlar faktiskt inte alls bara om sex med honom. Han är mer än bara pojkvän, han är lika mycket bästa vän.

Sen fick jag ett sista tips som jag gärna håller för mig själv, inte för den anonymes skull utan för min egen, jag behöver tänka mer på den biten. Men för att sammanfatta detta så säger jag bara att jag inte ångrar någonting i mitt uppförande i måndags eller i mitt skrivande på bloggen.

Vad gällande Bästa vännen är det löst också, för er som var oroliga. Och jag behöver inte säga mer än så, han är grym precis som han är och det vet han.

Och stycket som får avsluta detta inlägg kommer taget rakt av från min anonyma vän:

"Jag stöder dig helt, och har nu bytt sida i "flakfrågan". nu är jag inne på att åka med de två andra klasserna. dom flesta ger ju blanka faan i vilket som blir, så jag tror att alla kommer åka med C och D klasserna.
hoppas du har blivit på piggare humör nu med mitt stöd och att jag inte har skrämt dig.
jag skulle behöva ett stöd som mig när jag har såna hemska dagar. Jävlar vad mycket jag har skrivit nu .... ge inte upp hoppet sexy"


Ps. Never give up.

Kommentarer
Postat av: anonym igen

det låter bra! jag ska nog fortsätta kommentera såhär. det är ganska kul... särskilt att ingen inte vet vem jag är... tihi.

och om jag vill bli publicerad så är det alltså bara att inte nämna namn?

och du, något som jag har lärt mig om dåliga dagar är att det ALLTID kommer komma en värre dag när man minst anar det. men tills dess får du ha det så bra du kan. Anonym

2009-09-22 @ 23:19:01
Postat av: B

Ja precis om du inte nämner någon vid namn och så länge du inte skriver något olämpligt så får det stå kvar :)

Jo, det är faktiskt lite jobbigt att inte veta vem du är. Men jag ska nog lista ut det förr eller senare ;)

2009-09-23 @ 12:13:42
URL: http://bitterbutsweet.blogg.se/
Postat av: Inga namn sa vi? Du fattar ändå :)

Okej. känner att jag kanske borde säga ngt här :P Mkt handlar ju ändå om MIN komentar.

Men grejen é att jag har tyckt vi ska åka med dom andra 2 klasserna från början. tyckte det va ett toppenförslag å särskillt eftersom folk tar tag i det där. I våran klass gör ingen någonting. Så é det. Eller nu finns det visst halvseriösa förslag men ingen har lagt fram ngt.

Men det jag skulle säga va att jag har ju hackat som fan på J&J för att dom vägrar insé att dt kan vara "bara klassen" även om 2 andra klasser står på flaket. Så har ju varit på dom som fan å trackat ner på dom. för jag pallar inte tjaffs.(vill ha ett beslut) Å nu tracka jag på dig med. För att båda "sidorna" (hatar å uttryckadet så, låter så töntigt)ska sluta bråka å bara komma fram till ngt.

Anledningen till att jag sa som jag gjorde var för att du använde det som ngt jävla hot "jag å Z åker antagligen med dom ändå" å då va min komentar menad som att "du kan inte använda det som ett hot för ingen tar det som ett hot, vi gör som vi vill å ska ni 2 envisas så skiter vi i er" Lika väl som att om J&J inte ger sig kommer vi skita i dom om dom vägrar åka med på ett flak med alla klasser. Fattar du?

Å efter jag sagt som jag gjorde fick jag höra att du hade sagt likadant till an annan i klassen. Omg då får du ju tåla att jag säger likadant till dig, bara att jag sa det framför ALLA å du bara framför vissa.

Aja, nu blev detta jätte längt xD Nu vet du i alla fall. Båda "sidor" får fan tagga ner. 30 personer kan ALDRIG tycka likadant. ngn måste ge sig. För som nog de flesta vet, SKITER folk i vilket det blir. det é typ 7 personer som krigar å 20 som skiter i vilket. jag skiter också i det, jag väljer det förslag som låter bäst.

Puss på dig

2009-09-25 @ 17:45:13
Postat av: h / B2

Kunde inte låta bli, thehehehe

2009-09-25 @ 18:17:15
URL: http://hannay3.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0