Helgens riktiga planer

Okej, så de "oskyldiga" planerna för helgen sket sig. Men det gör inget, jag är lämnad helt ensam och eftersom jag har PMS så det skriker om det så är det typ mest synd om mig i hela världen. Skratta inte, jag slår dig.

Jag och T var på NK innan han åkte iväg till Hamburgö idag. Han köpte mycket underkläder. Och strumpor. Han köpte dyra underkläder. Och stumpor. Han köpte mycket dyra underkläder. Och strumpor. Jag köpte en pärm i A5-format och mysiga papper (svarta och vita) och nu jävlar ska jag go bananas och pyssla loss. Eftersom ni vet det nu - så är jag pysslig.

Men åter till att jag har CP-PMS. Innan vi lämnde Daltorpsgatan la Toppe - haha - över musik på ett usb-minne till mig och jag började gråta. Fint. Jag gråter för INGENTING. Inte kul. Jag hade bett om Lars Winnerbäck för någon dag sedan men så glömde vi av det. Och nu, mitt i all sin stress för packning och städning så ställer han sig böjd över datorn - det såg ut att göra ont i ryggen - och la över Winnerbäck på ett usb. He's adorable, isn't he?

Poss [pous']



Tills alla mina vänner kommer hem igen från diverse ställen i landet så ska jag hålla mig sysselsatt. Saker som jag ska göra nu i helgen:

[ ] Simma
[ ] Pyssla med boken
 - [ ] Skriva ut bilder
 - [ ] Köpa glitter
[ ] Tvätta
[ ] Plugga matte
[ ] Lägga över musik
[ ] Rensa iPod
[ ] Göra halsband
[ ] Dricka X antal liter Coca Cola
[ ] Aktivera, aktivera, aktivera mig! - Måla kanske?
[ ] Blogga!
[ ] Fixa ny design på bloggen också kanske?
[ ] Läsa Anne Franks dagbok *

Ska bli intressant att se hur mycket av detta jag faktiskt gör... Nej, fel! Jag ska göra allt! I alla fall de roliga grejerna... MEN NEJ! Jävla bitterfitta, skärp dig! 11 st X är ungefär 78 % då betyder det att jag 78 % av helgen faktiskt har varit aktiv. Tyst, det är precis så man räknar på aktivitet. Så, 11 st X är skit bra. Vi kör på det.

* Dagboken är sjukt mycket bättre än vad jag trodde att den skulle vara. De första "dagarna" så inser man att man skrev dagbok på precis samma sätt som hon. Vem som var kär i vem. Vem som var dum mot vem. Vem som kunde gå och dö. Vem som kastade stenar på vem. Vem som fick en disktrasa i ansiktet. Okej jag tappar tråden...

Ha det gott, hoppas ni mår bättre än vad jag gör.
Kärlek på er.


Ps. Efter att jag läst Linda Skugges tips på hur man blir en bra krönikör har jag blivit mer personlig. Jag gillar det som hon skrev ang pinsamma saker. "Om mamma och pappa inte tycker om det, ska det definitivt med." Så nu blir det mindre censur och mer äckliga detaljer. Men det är ju det som är intressant. Eller hur?

Pps. Jag är så jävla bad ass.


Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0