B löser dagens I-landsproblem

FAN nu har tjejen som jag skulle köpa skorna av sålt de till någon annan! Tasskit, jag var först :(

Jaja, man kan inte få allt här i världen. I morse så znoozade jag i en timma, blev lagom stressigt men hann till Biotekniken. Och det är det absolut roligaste ämnet jag läser i år. Det är så sjukt intressant, känner mig som en riktigt naturnörd!
     Lektionen slutade halv tio och då även min skoldag - schöönt. Tog mig till busshålplatsen och hoppade på 16bussen. Och jag kan säga det: Jag har aldrig någonsin åkte med en sådan tyst buss förut. Den var fullt med folk, alla platser upptagna och även mitten där man fick stå - det var där jag hamnade. Och inte EN JÄVEL på bussen pratade. De 6 minuterna det tar till Brunnsparken från Lindholmen var det inte en enda människa som öppnade munnen. Jag blev full i skratt och började småfnittra, detta blev följt av sneda blickar och ett skakande på huvudet. Då hoppade jag av.
     På spårvagnen var det tomt. Inte EN JÄVEL. Men sen kom det på en grupp med dagisbarn. Helt jävla adorable.

1: "Fröken! Hon sa 'struntprat' till mig!"
Fr: "Tyckte du inte om det?"
1: "Ne-e!"
Fr: "Säg till 2 att du inte tycker det är okej då."
1: "Aa. 2, jag tycker inte det är okej."
2: *mumlar*
Fr: "Men 1, sa inte du 'struntprat' till 2 i morse?"
1: "Joo..."

3: "Jag vill dra i snöret!"
4: "Ne, ja vill!"
5: "Jag får aldrig det!"
Fr: "Inte jag heller!"
Barnen fnissar.

När jag var nästan framme reste jag mig, gick fram i vagnen, och drog i snöret. Ovetandes om att det var deras hållplats.

6: "NÅN HAR DRATT I SNÖRET!"

Oups, tänker jag, vänder mig om och där står fröken och mimar "tack" och gör tummen upp.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, älskade slutet :)

2009-09-15 @ 20:23:11
Postat av: B

happy to please you ;)

2009-09-15 @ 20:24:57
URL: http://bitterbutsweet.blogg.se/
Postat av: Annie

haha nawe :P



kan jag länka din blogg ? :P

2009-09-15 @ 21:36:57
URL: http://rockmyw0rld.blogspot.com

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0